Obchodné podmienky
1. Všeobecné ustanovenia
Obchodné podmienky platia pre nákup v
internetovom obchode www.extremepcshop.sk. Účelom týchto obchodných podmienok
je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej
strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej.
Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového
obchodu www.extremepcshop.sk je Dávid Vorčák, 029 47 Oravská Polhora 47,
IČO: 41964012, IČDPH: SK1075515683, zapísaný na Okresný úrad Námestovo, číslo
živnostenského registra: 560-9296.
Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a
kupujúcim sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V
prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené
obchodnými podmienkami www.extremepcshop.sk zákonom č. 40/1964 Z. z. Občiansky
zákonník, v platnom znení, zákonom č. 250/2007 Z. z. Zákon o ochrane
spotrebiteľa, v platnom znení a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa
pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na
diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v
platnom znení. V prípade, ak je zmluvnou stranou podnikateľ, riadia sa právne
vzťahy neupravené obchodnými podmienkami www.extremepcshop.sk zákonom č.
513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, v platnom znení.
2. Vymedzenie pojmov
Spotrebiteľská zmluva – je kúpna zmluva, ak
zmluvnými stranami sú na jednej strane dodávateľ a na druhej strane
spotrebiteľ, ktorý nemohol individuálne ovplyvniť obsah dodávateľom vopred
pripraveného návrhu na uzatvorenie zmluvy
Predávajúci (dodávateľ) – osoba, ktorá pri
uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej
obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý
spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ,
ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok
Spotrebiteľ (kupujúci) – fyzická osoba alebo
právnická osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo používa služby pre osobnú potrebu
alebo pre príslušníkov svojej domácnosti a ktorá pri uzatváraní a plnení
spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej
podnikateľskej činnosti
Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom - je osoba,
ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej
alebo inej podnikateľskej činnosti
Uzatvorenie kúpnej zmluvy – objednávka kupujúceho
predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy. Samotná kúpna zmluva je
uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho s návrhom kúpnej
zmluvy kupujúcemu t.j. záväzným potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.
Od tohto momentu medzi kupujúcim a predávajúcim vznikajú vzájomné práva a
povinnosti, ktoré sú vymedzené kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami,
ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
Obchodné podmienky – zmluvné ustanovenia
dohodnuté medzi predávajúcim a kupujúcim v tomto dokumente. Kupujúci v momente
odoslania svojej objednávky potvrdzuje, že súhlasí s týmito obchodnými
podmienkami platnými v čase odoslania svojej objednávky a je nimi viazaný od
momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním svojej objednávky
potvrdzuje, že pred uskutočnením svojej objednávky sa s týmito obchodnými
podmienkami oboznámil a s obchodnými podmienkami bez výhrad súhlasí.
3. Odstúpenie od zmluvy
V súlade s ustanovením § 7 odst. 1 a. 102/2014
Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na
základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od
prevzatia tovaru.
Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo
dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť na adresu Extreme Computer,
Štefánikova 208/7, 029 01 Námestovo alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo
osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Spotrebiteľ ponesie priame
náklady spojené s vrátením tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si
tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa
prvej vety sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu
najneskôr v posledný deň lehoty.
Odstúpiť od zmluvy nie je možné u tovaru
uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany
zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený(napr.
slúchadla do uší, cartridge a tonery, tlačiarne a pod.). Odstúpiť od zmluvy nie
je možné pri počítačových programoch a hrách, ktoré sú rozbalené a pri
akýchkoľvek elektronických licenciách.
V prípade, ak spotrebiteľ už prevzal objednaný
tovar, je povinný ho vrátiť v originálnom nepoškodenom balení. V prípade, ak
spotrebiteľ vráti objednaný tovar poškodený, čiastočne spotrebovaný resp. v
stave, ktorý neodpovedá stavu, v ktorom bol predávajúcim odoslaný, berie na
vedomie, že predávajúci je oprávnený si takto vzniknutú škodu, ktorú je
predávajúci povinný preukázať, uhradiť zo sumy, ktorá bola uhradená
spotrebiteľom za objednaný tovar.
Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od
zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za
objednaný tovar poukázaná zo strany predávajúceho. Formulár pre odstúpenie od
kúpnej zmluvy nájdete tu. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu,
najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť
spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v
súvislosti s ňou. Predávajúci nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa
odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.
Odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorý je
podnikateľ alebo organizácia. Kupujúci podnikateľ alebo organizácia nie je
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
V prípade, že kupujúci je podnikateľ alebo
organizácia, môže byť kupujúcemu ponúknuté náhradné odstúpenie od kúpnej zmluvy
v závislosti na stave vráteného tovaru, ušlej záruky a aktuálnej ceny vráteného
tovaru. Stav tovaru je zhodnotený predávajúcim. V prípade nedohodnutia
podmienok akceptovateľných pre obe strany bude tovar vrátený na náklady
predávajúceho späť. Predávajúci je oprávnený účtovať kupujúcemu prípadné ďalšie
vzniknuté náklady.
Ak bude umožnené Kupujúcemu podnikateľovi alebo
organizácii odstúpenie od kúpnej zmluvy v lehote štrnástich dní a vrátenie
tovaru nebude v originálnom obale vrátane všetkých jeho častí a príslušenstva,
tak Kupujúci berie na vedomie, že predajca si vyhradzuje právo takéhoto
vrátenia spoplatniť a to takou čiastkou, ktorá vykompenzuje náklady, ktoré sú
nevyhnutne vynaložiť pre znovuuvedenie tovaru do predaja.
4. Zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácia
Kupujúci je oprávnený uplatniť si právo z vady do
2 rokov od jeho prevzatia. Kupujúci berie na vedomie, že je povinný prezrieť si
tovar bezprostredne pri jeho prevzatí. V prípade, že tovar pri prevzatí
kupujúcim neodpovedá kúpnej zmluve, je kupujúci povinný bezodkladne o tom
upovedomiť predávajúceho. V prípade ak:
•sa jedná o chybu odstrániteľnú, má kupujúci
právo aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená bez zbytočného odkladu resp.
právo na výmenu veci. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený
namiesto odstránenia chyby vymeniť vždy chybný tovar za bezchybný, pokiaľ to
kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
•sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni
tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na výmenu veci
alebo právo od zmluvy odstúpiť
•sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá ale
nebráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na
primeranú zľavu z ceny
•sa jedná o chybu odstrániteľnú, ale kupujúci
nemôže pre opätovne sa vyskytnutú chybu po oprave alebo pre väčší počet chýb
vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo od zmluvy
odstúpiť
Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci neodpovedá
za chyby tovaru, ktoré boli spôsobené v príčinnej súvislosti s jednaním alebo
opomenutím kupujúceho.
Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný
poskytnúť záruku písomnou formou tzn. vydaním záručného listu. Pokiaľ
predávajúci poskytne na tovar dlhšiu než zákonnú záruku, jej podmienky a rozsah
určí v záručnom liste. Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko
predávajúceho resp. obchodné meno predávajúceho, IČO, sídlo predávajúceho, ak
sa jedná o právnickú osobu resp. bydlisko, ak sa jedná o fyzickú osobu. Ak to
povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie v
rámci zákonnej záruky, preukázať uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim
dokladom o kúpe a prípadne vydaným záručným listom. Predávajúci sa zaväzuje
oprávnenú a podľa týchto obchodných podmienok uplatnenú reklamáciu vybaviť
bezodkladne, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie,
pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak. Formulár pre reklamáciu
tovaru nájdete tu.
5. Platobné podmienky
V internetovom obchode www.extremepcshop.sk môže
kupujúci uhradiť kúpnu cenu týmto spôsobom:
dobierka - najpoužívanejší spôsob platby. Peniaze
za tovar zaplatíte až pri prevzatí tovaru kuriérovi.
bankový prevod - po prijatí Vašej objednávky Vám
zašleme číslo účtu a variabilný symbol, prípadne aj QR kód. Za tovar zaplatíte
vopred na náš bankový účet vedený v Tatrabanke alebo ČSOB. Po prijatí platby
odosielame tovar s tým, že Vás informujeme o termíne, kedy zásielka dorazí
platobné karty – po vytvorení objednávky ste
presmerovaný na bezpečnú platobnú bránu banky, kde zadáte potrebné údaje.
Pokiaľ je transakcia autorizovaná, platba prebehne okamžite. Podporujeme
bezpečné platby.
6. Doprava
Náklady na poštovné a balné, ktoré kupujúci
zvolil v objednávke, nesie kupujúci a tieto náklady sú stanovené na základe
aktuálneho cenníku predávajúceho. Aktuálny cenník predávajúceho sa nachádza na
stránke doprava a platba.
Dodanie produktov do zahraničia je možné po
dohode.
Objednávky štandardne odosielame cez kuriérsku
spoločnosť SPS a DPD. Poplatok za dopravu Vám neúčtujeme pri nákupe nad
250 € a tiež pri objednaní elektronickej licencie.
Tovar je doručený priamo na adresu, ktorú uvediete ako fakturačnú, prípadne na
Vami zvolenú dodaciu adresu. Zásielku na dobierku zaplatíte priamo kuriérovi,
po doručení zásielky. Platbu môžete uhradiť v hotovosti alebo kartou. To závisí
od dohody s kuriérom. V prípade platby vopred ju len od kuriéra prevezmete.
Poplatok za doručenie kuriérom na území Slovenska
do 24 - 48 hodín je účtovaný podľa hodnoty vašej objednávky a spôsobu platby:
Doručenie kuriérom |
3,90€ |
Poplatok za dobierku |
1,80 € |
Elektronická licencia |
0 € |
Doručenie
nad 250€
Doručenie
kuriérom do PL/ČR |
ZADARMO
7,20€ |
7. Ceny
Všetky ceny uvedené na stránkach sú konečné,
vrátane DPH a bez ďalšieho navýšenia. Prevádzkovateľ stránky si vyhradzuje
právo na zmenu cien v prípade neoprávneného zásahu do obsahu. Konečná cena pre
kupujúceho je uvedená v potvrdení objednávky.
Dodávateľ si vyhradzuje právo na opravu ceny
tovaru pred jeho odoslaním, ak sa zistí, že cena ponúkaného tovaru nebola
uvedená správne. V tomto prípade musí zákazníka o správnej cene informovať a
ten musí s úpravou ceny súhlasiť. V opačnom prípade nebude kúpna zmluva
uzatvorená a objednávka bude dodávateľom stornovaná.
8. Zľavy a zľavové kupóny
V prípade, že zľava alebo zľavový kupón bude
uplatnený v rozpore s pravidlami danej zľavy či zľavového kupónu má predávajúci
právo také uplatnenie zľavy alebo zľavového kupónu odmietnuť.
V takom prípade je klient informovaný a bude mu
ponúknutá možnosť vybaviť objednávku bez tejto zľavy, či uplatneného kupónu.
Pravidlá a podmienky pre uplatnenie konkrétnej
zľavy sú priložené buď priamo k zľave (formou písanej informácie) alebo je u
zľavy uvedený odkaz na webových stránkach, kde sú pravidlá zľavy podrobne
opísané.
Každú zľavu, alebo kupón je možné uplatniť iba
raz, ak nie je výslovne uvedené inak. V prípade viacnásobného použitia má
predajca právo neuznať duplicitnú zľavu.
V prípade, že je hodnota darčekovej poukážky či
zľavového kupónu vyššia, než hodnota nákupu, rozdiel sa neprevádza na nový
kupón a nevyčerpaná suma sa spätne neprepláca.
9. Vyjadrite svoj názor
V priebehu nasledujúcich 14 dní Vám bude zaslaný
hodnotiaci dotazník Heureka. Môžete sa tak podeliť o svoje skúsenosti s nákupom
a tovarom s ostatnými. Budeme veľmi radi, ak dotazník vyplníte. Vašu spokojnosť
s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu
Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame
zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o
elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete
zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie
osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené
zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v
zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov,
vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame
sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu
na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú
adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané
žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových
dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť
námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom.
V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
10. Elektronická faktúra
Doklad o zaplatení objednávky je pre zákazníka
vystavený formou elektronickej faktúry. Túto faktúru dostanete mailom.
Kedykoľvek si ju môžete aj vyžiadať na info@extremecomp.sk.
11. Evidencia tržieb
Podľa zákona o evidencii tržieb je predávajúci
povinný vystaviť kupujúcemu účtenku. Zároveň je povinný zaevidovať prijatú
tržbu u správcu dane online, v prípade technického výpadku potom najneskôr do
48 hodín.
12. Záverečné ustanovenia
Objednávka kupujúceho je po svojom potvrdení ako
uzatvorená zmluva medzi kupujúcim a predávajúcim archivovaná za účelom jej
splnenia a ďalšej evidencie. Jednotlivé technické kroky smerujúce k uzatvoreniu
zmluvy sú spotrebiteľovi známe z vlastného procesu uskutočnenia objednávky.
Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku, poprípade je možné ju uzatvoriť aj v
iných jazykoch, pokiaľ to nebude dôvodom nemožnosti jej uzatvorenia. Kupujúci
má možnosť opravovať chyby, ktoré vznikli pri zadávaní údajov pred podaním
objednávky. Tieto obchodné podmienky umožňujú spotrebiteľovi ich archiváciu a
reprodukciu. Obchodné podmienky platia od 25.3.2019.
V prípade vzniknutého sporu sa ako spotrebiteľ
môžete obrátiť na orgán alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v Slovenskej
republike SOI, http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
Spor je možné riešiť aj on-line.
Kupujúci odoslaním objednávky dáva súhlas so
spracovaním údajov podľa zákona č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v
platnom znení.